Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    DKW Nederlandse binnenwateren

    De ondergrondkaart is gebaseerd op de juni 2012 editie van de TOP10NL van het kadaster (topgrafische dienst) en toont bij inzoomen bijna hetzelfde detail als Google Earth. De 200dpi redering op 1:25.000 schaal kunt u zover inzoomen dat uw eigen schip en de AIS schepen om u op de kleine vaarwegen op schaal kan worden weergegeven. Een pixel op de kaart is 2m, zodat een vaarweg van 20m breed uit 10 pixels bestaat. Ideaal voor routeplanning en navigeren met WinGPS5. Door nauwkeurige callibratie is getracht om een nauwkeurigheid op een paar pixels (zeg 5 meter) te bereiken. De nauwkeurigheid zal op de meeste plekken onder de 10m kunnen liggen.

    DKW Vaarkaart Nederland 2012
    De kaart is voorzien van een coördinatengrid met 1 minuut spacing. Handig voor oriëntatie van afgedrukte kaartjes. Let op dat u in het afdrukmenu de optie Zichtbare waypoints aan dient te vinken.

    Aanvulling op de 1800-serie

    Vaarkaart Nederland is een binnenlandaanvulling op de 1800-serie. In Vaarkaart NL worden IJsselmeer, Wadden, Zeeland en Noordzeekust deels wel gedekt maar bevat behalve betonning geen diepte informatie. Deze vaarkaart is ook niet voorzien van een wekelijkse BaZ update service zoals de DKW1800. DKW Vaarkaart Nederland wordt ieder voorjaar in nieuwe editie uitgegeven. Net als de 1800 serie is Mercator projectie gebruikt met kaartdatum WGS84.

    Verschil met DKW ANWB2010

    ANWB 2010 is gebaseerd op TOP5Raster kaart van 2009. De basis voor de digitale ANWB kaart welke ook voor ANWB App wordt gebruikt is een papieren kaart. Ten behoeve van de leesbaarheid zijn bijv. boeien langs een vaargeul en ook de breedte van klein vaarwater verschoven getekend. Vaarkaart Nederland is ongeveer een factor 4 á 5 nauwkeuriger, up-to date en de boeien liggen precies op de door de beheerder opgegeven posities. Verder is de ANWB kaart getekend in Rijks Driehoek (RD) projectie welke niet altijd per kaartblad een goede aansluiting geeft. Ook is de ANWB kaart niet voorzien van een GPS-coördinatengrid.  

    Verschil met Vaarkaart Fryslân

    Vaarkaart Fryslân biedt meer detail dan Vaarkaart Nederland met dieptepunten, lijnen en vlakken uit het Friese Meren Project. Tevens Marrekrite ligplaatsen en een volledig windturbine bestand. Vaarkaart Fryslân is te zien als gedetailleerde aanvulling op de Vaarkaart Nederland. 

    Kaart van 20m hoog en 10m breed

    DKW Vaarkaart Nederland 2012
    De DKW2 kaart bestaat uit 41 kaartblokken van 20.000*20.000 pixels ofwel 2,5 bij 2,5 m hoog per blok. Als je de NL kaart op de muur zou plakken zou deze maar liefst 20m hoog zijn en meer dan 10m breed. Door de DKW2 compressie wordt de 45GB aan pixels gecomprimeerd tot een kaartarchief file (CHV) welke met 3GB goed op een DVD past. 

    Eenvoudige installatie

    Omdat CHV files niet groter dan 2GB kunnen worden is deze gesplitst in een CHV en ~CHV files welke in dezelfde map horen te staan. Het installeren met DKW Manager gaat net zo eenvoudig als kleine files. Het duurt alleen wat langer. Aan het einde van de installatieprocedure wordt automatisch de Waypointdatabase geïnstalleerd. Deze kunt u bij Waypoint groepenbeheer naar keuze aan of uit zetten.

    Grootste betonningsbestand voor Nederland

    DKW Vaarkaart Nederland 2012 


    De Waypointdatabase bestaat in de laatste testversie uit 22.000 waypoints waarvan 11.000 voor betonning, 3000 kilometerraaipunten, 1400 diepteaanduidingen en 6000 VIN ligplaatsen en havens met marifoonkanalen. Daarnaast nog windmolens en watersportcampings. Het betonningsbestand zou wel een het grootste kunnen zijn wat er voor Nederland beschikbaar is en bestaat uit betonning van de risserver, provincie Fryslân en locale betonning van voorjaar 2012.

    Van testkaart naar volledige kaart voor WinGPS 5

    Aan de database van de testkaart wordt nog een bijgewerkt bestand van VHF kanalen toegevoegd alsmede jachthavens en bordjes langs de vaarweg afkomstig van de risserver kaarten van Rijkswaterstaat. Het routeplanner netwerk wordt (net als voor de Vaarkaart Fryslân is gebeurd) ook aangepast voor de rest van Nederland. Met name zal het oude VIN netwerk bij de Biesbos worden aangepast. Hiermee wordt de Vaar