• Victron Battery Management System VE.Bus
  • Victron Battery Management System VE.Bus
  • Victron Battery Management System VE.Bus
  • Victron Battery Management System VE.Bus

Victron Battery Management System VE.Bus

Victron Battery Management System VE.Bus Beschermt elke afzonderlijke cel van een Victron lithium-ijzerfosfaat- (LiFePO4 of LFP) accu. Elke afzonderlijke cel van een LiFePO4-accu moet worden beschermd tegen overspanning, onderspanning en over-temperatu
Artikelnummer:
BMS300200000
Beschikbaarheid:
Leverbaar
Reviews:
€117,65 .
Incl. btw

Voordelen van Nederlands grootste online watersportwinkel

  • Gratis verzending vanaf €50,00 in NL
  • Afrekenen in veilige omgeving
  • Fysieke winkel in Alkmaar

Victron Battery Management System VE.Bus

Beschermt elke afzonderlijke cel van een Victron lithium-ijzerfosfaat- (LiFePO4 of LFP) accu. Elke afzonderlijke cel van een LiFePO4-accu moet worden beschermd tegen overspanning, onderspanning en over-temperatuur. Victron LiFePO4-accu's beschikken over een geïntegreerde celbalanceer-, temperatuur- en spanningsregeling (in het Engels Balancing, Temperature and Voltage control, BTV) en kunnen met twee
M8-stekkersets op het VE.Bus-BMS worden aangesloten. De BTV's van meerdere accu's kunnen in een ringnetwerk met elkaar worden verbonden. Tot 10 accu's kunnen parallel en tot 4 accu's kunnen in serie worden geschakeld (BTV's kunnen eenvoudig in een keten worden geschakeld), zodat een 48V accubank van maximaal 2000Ah kan worden samengesteld. Zie voor meer informatie de documentatie van onze LiFePO4-accu. Het BMS zal:
- de belastingen uitschakelen of loskoppelen in geval van naderende cel-onderspanning,
- de laadstroom verlagen in geval van naderende celoverspanning of overtemperatuur (alleen bij VE.Bus-producten, zie onderstaand) en
- de acculaders uitschakelen of loskoppelen in geval van naderende cel-overspanning of overtemperatuur.
Beschermt 12V-, 24V- en 48V-systemen
Bedrijfsspanningsbereik van het BMS: 9 tot 70V DC.
Communiceert met alle VE.Bus- producten
Het VE.Bus BMS met een MultiPlus-, Quattro- of Phoenix-omvormer worden verbonden via een standaard RJ45 UTP-kabel.
Overige producten, zonder VE.Bus, kunnen worden aangestuurd, zoals onderstaand weergegeven:
Load Disconnect
De uitgangsspanning van de Load Disconnect (belastingsontkoppeling) is normaal gesproken hoog en wordt ‘free floating’ in geval van naderende celonderspanning. Maximale spanning: 2A.
De uitgangsspanning van de Load Disconnect kan worden gebruikt om het volgende te regelen:
- in-/uitschakelen op afstand van een belasting, en/of
- in-/uitschakelen op afstand van een elektronische belastingsschakelaar (Battery Protect)
Charge Disconnect
De uitgangsspanning van de Charge Disconnect (ladingsontkoppeling) is normaal gesproken hoog en
wordt ‘free floating’ in geval van naderende celoverspanning of overtemperatuur. Maximale spanning:10mA.
De uitgangsspanning van de Charge Disconnect kan worden gebruikt om het volgende te regelen:
- in-/uitschakelen op afstand van een lader en/of
- een Cyrix-Li-Charge-relais en/of
- een Cyrix-Li-ct Battery Combiner.
LED-aanduidingen
- Ingeschakeld (blauw): VE.Bus-producten zijn ingeschakeld.
- Cel>4V of temperatuur (rood): ladingsontkoppelingsuitgangsspanning laag door naderende celoverspanning of over-temperatuur.
- Cel>2,8V (blauw): ladings-ontkoppeling uitgangsspanning hoog.

 

0 sterren op basis van 0 beoordelingen Je beoordeling toevoegen
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »